wtorek, 5 marca 2019

Grzanka z pesto, faszerowaną pieczarką i suszonymi pomidorami

Kilka miesięcy temu postanowiłam spełnić największe marzenie. Wielką rolę odegrało w tym marzeniu jedzenie. Przez ostatnie półrocze smakowałam, doświadczałam, uczyłam się i poznawałam nieznane.
BYŁAM W AZJI! W mecce najpyszniejszego jedzenia. Gdzie nie istnieją smaki i połączenia niemożliwe, gdzie jedzenie jest tak świeże, że prawie wyskakuje z talerza.

Ale w tym całym kulinarnym raju zabrakło mi jednego. Śniadania.
Azjaci jedzą podobne posiłki o każdej porze dnia, trudno więc znaleźć autentyczne, pożywne śniadania, do których jesteśmy przyzwyczajeni w Europie. Szczytem były bagietki z jajkiem sadzonym albo talerz owoców... ale mój żołądek wiecznie krzyczał więcej!

No to jestem. Wróciłam. I każdy poranek celebruję jakby był wieczną sobotą. Dobre śniadanie to dla mnie podstawa. Jednym z nich jest moja poniższa propozycja. Grzanki z pysznym bazyliowym pesto genovese, mięsną pieczarką i słonym suszonym pomidorem. I tak trzeba jeść!

Składniki (na 5 małych grzanek):
  • ulubiony chleb/ ciabata/ bagietka
  • kilka suszonych pomidorów w zalewie
  • pesto genovese
  • 5 dużych pieczarek
  • 4 plastry wędzonego boczku
  • połowa malej cebuli
  • ząbek czosnku
  • 2 łyżki twardego sera typu cheddar/parmezan
  • 1/4 pęczka natki pietruszki
  • garść posiekanego szczypiorku
  • świeżo mielony pieprz, sól, tymianek suszony, oliwa/

Przygotowanie:
  • Nastaw piekarnik na 180 stopni.
  • Umyj i osusz pieczarki, wykręć nóżki i posiekaj je drobno. Kapelusze skrop oliwą i odstaw na bok.
  • Boczek i cebulę pokrój w drobną kosteczkę. Czosnek przeciśnij przez praskę. Podsmaż na patelni razem z nóżkami pieczarek. Przypraw solą, pieprzem i tymiankiem. Lekko przesmażone przełóż do miseczki i odstaw do ostygnięcia. Następnie dodaj starty ser, posiekaną natkę pietruszki. Wymieszaj.
  • Gotowy farsz przełóż do wnętrza pieczarek, dociśnij delikatnie, aby dobrze wypełnić kapelusz. Wierzch możesz posypać serem.
  • Pieczarki ułóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Jednocześnie na tej samej blaszce możesz również podpiec pieczywo.  Piecz około 15 minut do ładnego zrumienienia i odparowania pieczarki. Jeśli grzanki zrobią się szybciej, po prostu wyciągnij je na deskę i przesmaruj pesto. 
  • Na grzankę z pesto wyłóż gotową pieczarkę, suszony pomidor i wszystko posyp szczypiorkiem.

Smacznego!

3 komentarze:

  1. Masz bana ode mnie.. Za duzo to ja zrec nie moge..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha! Ale to tylko taka przekąseczka, a nie tort. Mimo wszystko polecam :D

      Usuń
  2. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń