sobota, 29 czerwca 2013

Tortilla z kurczakiem w płatkach kukurydzianych

Sławek dał mi wyzwanie, zrobić coś innego z piersią z kurczaka. Początkowo padło na devolaja - ale to innym razem. Bardzo dawno nie robiłam tortilli, ale chciałam, żeby kurczak był bardziej chrupiący. Stąd też pomysł zrobienia go w płatkach kukurydzianych. Są zdrowsze od bułki tartej (a przynajmniej tak sądzę ;p), kurczak smakuje jak z KFC (a ośmielę się rzec, że nawet lepszy!).


Składniki:

na kurczaka:

  • 2 dość solidne piersi z kurczaka
  • ok 3-4 szklanek płatków kukurydzianych (bez cukru - cornflakes)
  • pół szklanki mąki
  • pół szklanki mleka
  • 1 jajko
  • odrobina soli 
  • przyprawy: (złocista) do kurczaka, pieprz, papryka (ostra/słodka), czosnek

ponadto:

  • sałata - ja użyłam strzępiastej
  • pomidor 
  • kukurydza w puszce
  • papryka
  • ok 5-6 placków tortilli
Przygotowanie:

  • Na początek należy przyrządzić ciasto naleśnikowe - połącz mleko, mąkę, jajko i sól (można użyć miksera - ja wymieszałam porządnie trzepaczką). 
  • Do innego naczynia wsyp pokruszone płatki. Najlepiej przesypać je do woreczka i rozgnieść wałkiem - ale nie za mocno. Mają być po prostu drobniejsze a nie sypkie. Dodaj do nich łyżkę papryki i 1,5 łyżeczki przyprawy do kurczaka - wymieszaj.

  • Umyj dokładnie piersi (kurczaka rzecz jasna :D ), odkrój niepotrzebne chrząstki i żyłki. Pokrój mięso na mniejsze paski - wielkość jaka Ci odpowiada. Przypraw je pieprzem, czosnkiem i jeszcze odrobiną przyprawy do kurczaka.

  • Smaż kurczaka na rozgrzanym oleju na średnim (ale takim mniejszym niż większym ;) ) ogniu do momentu aż nabierze złoty kolor (ok 5 minut z każdej strony).

  • Podgrzej tortillę na suchej patelni albo w piekarniku (parę sekund). Wyłóż na nią sałatę, pokrojone plastry pomidora, paprykę pokrojoną w paseczki, gotowego kurczaka i posyp kukurydzą. Wszystko zwiń w rulonik. Można dodać jakiegoś sosu - np czosnkowego albo dip meksykański (keczup, sok pomarańczowy i różne przyprawy), czy co tam chcesz.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz