czwartek, 27 czerwca 2013

Kalafiorowa z ziemniakami

Nakupowałam kurczaków ostatnio i zostały mi 3 korpusy na zupę, a że dawno nie robiłam to trzeba było jakoś mięsko wykorzystać. Ile można jeść pomidorówkę i rosół, lato przyszło mamy pełno świeżych pysznych warzyw. Padło na kalafiora. Zupa jest pożywna, można dorzucić do niej kawałki kurczaka (np, z którego gotowaliśmy rosół), szparagi, ziemniaki, co tylko się chce. Ja postawiłam na kalafiorową z ziemniakami i marchewką. Zupa starcza na ok 6 porcji (chociaż ile kto tam wcina), koszt to mniej więcej 20 zł.


Składniki:

  • 7 szklanek bulionu drobiowego (błagam tylko nie z kostki - na mojej stronie macie przepis na rosół- można z niego skorzystać, skracając czas gotowania do godzinki)
  • mały kalafior
  • 2 marchewki (ewentualnie można wziąć te z rosołu)
  • 3/4 szklanki śmietany 
  • ok 5 ziemniaków
  • koperek do smaku



Przygotowanie:
  • szybkie przypomnienie jak się robi bulion - zalewamy 2 litrami zimnej wody umytego kurczaka (korpus, nóżki co tam chcemy), gotujemy na średnim gazie do czasu wypłynięcia szumowin, po usunięciu śmietków dodajemy obrane 4 marchewki, 2 pietruszki, opaloną cebulę, mały seler, białą część pora, 3 listki laurowe i parę ziarenek pieprzu w kulkach i wszystko gotujemy jeszcze ok 45 minut. Pod koniec doprawiamy solą, pieprzem. Wyjmujemy wszystko, zostaje nam czysty bulion.
  • Umyj kalafior (ja moczyłam go w osolonej wodzie w czasie gotowania rosołu + potem jeszcze raz opłukałam), pokrój na małe różyczki. Obierz, umyj i pokrój ziemniaki w kosteczkę. Marchewki pokrój okrągłe plasterki. Wszystko wrzuć do gotującego się bulionu. 

  • Gotuj przez ok 20 min na średniomałym ogniu. Jeśli chcesz oddziel mięso (z rosołu) od kości i wrzuć kawałki do zupy - tak po 10 minutach gotowania. Gdy już kalafior będzie w miarę miękki - ale nie rozgotowany dodaj śmietanę. Żeby śmietana się nie zważyła zahartuj ją ciepłą wodą (+ odrobinę naszej zupy) w osobnym naczyniu -wszystko dokładnie wymieszaj i dopiero wolno dolej mieszając do zupy.

  • Jeśli potrzeba, dopraw jeszcze zupę. Jeśli lubisz, posyp już na talerzu kalafiorową koperkiem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz