środa, 17 lipca 2013

Pierogi ruskie

Wakacyjna przerwa minęła szybko, zbyt szybko. Ale koniec tego dobrego, trzeba zabrać się do roboty.
Coś dość łatwego, smacznego, pożywnego? Pierogi. Ja uwielbiam wszystkie owocowe wersje- z truskawkami, jagodami polane śmietaną. Niestety mój współdomownik nie akceptuje owoców jako obiad, tak więc postanowiłam przyrządzić ruskie. Oczywiście nie są tak dobre jak te "mamusi", ale mam nadzieję, że moje poczynania będą docenione.

Składniki na ok 30 pierogów:

na ciasto:

  • 2,5 szklanki mąki
  • jajko
  • 0,5 szklanki ciepłej wody
  • 1,5 łyżki oliwy
  • sól


na farsz:
  • ok 0,5 kg ziemniaków
  • 300 g twarogu
  • 2 cebule
  • sól, pieprz


Przygotowanie:
  • Obierz, umyj i ugotuj ziemniaki. Wystudzone zmiel maszynką do mięsa.
  • W międzyczasie obierz i pokrój cebulę na drobną kosteczkę. Podsmaż na patelni do czasu aż się lekko zarumieni (bardziej niż zeszklona).

  • Twaróg dokładnie wygnieć widelcem (albo przez maszynkę) - wybierz twaróg lepszej jakości, będzie bardziej suchy, dzięki czemu masa będzie lepsza.
  • Przypraw i wymieszaj razem wszystkie składniki, tak aby stanowiły dość jednolity farsz
ciasto:
  • Wszystkie składniki wymieszaj razem i wyrób do momentu jednolitego ciasta. Wygodniej jest to robić na stolnicy, jednak w wersji bardziej czystej użyj miski (ja miałam pół pokoju w mące ;p). Jeśli ciasto się klei, podsypuj mąką.

  • Odkrój 1/3 ciasta i bardzo cienko rozwałkuj. Resztę ciasta schowaj pod ściereczką, aby nie wyschło.
  • Z rozwałkowanego ciasta wytnij krążki - np szklanką. Na lekko rozciągnięty krążek nałóż ok solidnej łyżeczki farszu i zlep krawędzie. 

  • Pierogi wrzuć do gotującej się wody. Gotuj ok 7 minut ( ok. 5 od wypłynięcia)
  • Wytrawne pierogi są najlepsze polane tłuszczem, bądź podsmażane z cebulką.
Smacznego!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz