czwartek, 23 marca 2017

Polędwiczka z jabłakmi w sosie cydrowym

Kiedyś już wspominałam, że gotowanie działa na mnie odstresowująco. Po ciężkim dniu najczęściej marzy się o położeniu na kanapie i nicnierobieniu. Ja też tak mam, jednak muszę położyć się z talerzem czegoś, co uszczęśliwi mój żołądek. A co jest jeszcze bardziej relaksujące od tego? A no położenie się z talerzem czegoś, co uszczęśliwi mój żołądek w towarzystwie czegoś, co zaniepokoi moją wątrobę. Wczoraj po dość średnim dniu pozwoliłam sobie popełnić polędwiczki duszone w cydrze z karmelizowanymi jabłkami i pieczonymi młodymi ziemniaczkami. Cydru oczywiście całego nie zużyłam, ale uwierzcie na słowo - nie zmarnował się.


Składniki:
  • 0,5 kg polędwicy wieprzowej
  • 2 duże twarde jabłka
  • 300 ml cydru
  • 2-3 szalotki
  • pół szklanki śmietanki 30 %
  • łyżka octu jabłkowego
  • łyżeczka tymianku
  • łyżeczka rozmarynu
  • 3 łyżki brązowego cukru
  • 2 łyżki masła
  • sól, pieprz
marynata
  • 3 łyżki sosu sojowego
  • łyżka miodu
  • łyżeczka tymianku
  • łyżeczka musztardy
  • pieprz

Przygotowanie:
  • Mięso oczyść z błonek, zmieszaj składniki marynaty i natrzyj polędwicę. Odstaw na minimum 2 h do lodówki (najlepiej na noc).
  • Posiekaj drobno szalotkę, jabłka obierz i pokrój w ósemki.
  • Wymieszaj jabłka z cukrem, podsmaż na patelni z odrobiną wody. Cukier, woda i sok z jabłek powinny utworzyć karmelową polewę. Smaż do miękkości, jednak uważaj, by nie były rozgotowane.
  • Na drugiej patelni obsmaż z każdej strony po ok 2 minuty polędwiczkę, podlewając octem. Zdejmij z patelni. Do tłuszczu po mięsie dodaj masło i zeszklij cebulę. Zalej cydrem. Dodaj mięso i przyprawy. Duś przez około 20 minut. Po tym czasie wyjmij mięso i odstaw, by odpoczęło. Do cydru dodaj śmietankę i zagotuj do zgęstnienia. Pokrój polędwicę w plastry, polej sosem śmietanowym. Jabłka możesz wyłożyć obok lub połączyć przed podaniem z sosem.
  • Proponuję podać z pieczonymi młodymi ziemniaczkami przyprawionymi papryką i rozmarynem.


1 komentarz:

  1. Musi być pyszne. Tak samo kaczkę uwielbiam z jabłkami :)

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń