środa, 31 lipca 2013

Kokardki ze szpinakiem i kurczakiem

Lato trwa pełną parą, moje próby ratowania się czymś ochładzającym (lody, desery i wszystko co słodkie i zimne) doprowadziły mnie do przybrania na wadze. Dlatego też czas na dietę. Makaron może jest mało dietetyczny, ale w małych ilościach raczej nie zaszkodzi. Niewątpliwe zdrowy i jak najbardziej "fit" jest szpinak - ten jednak sam smakuje jak trawa. Najlepszy jest z serem np feta. Ja postawiłam na równie dobry, a zdrowszy i mniej kaloryczny twaróg. Ugotowana przeze mnie wersja na zdjęciach jest bez kurczaka (też smaczne), ale z kurczakiem jest jeszcze lepsze. Masa szpinakowa idealnie nadaje się też do pierogów czy naleśników

Składniki (na ok 2 porcje):

  • 300 g szpinaku (ja robię z mrożonego)
  • makaron - tyle, ile lubicie (na 2 porcje ok 150-200g)
  • 150 g twarogu
  • pierś z kurczaka
  • 2 ząbki czosnku
  • przyprawy: sól, pieprz, papryka ostra, przyprawa do kurczaka
  • opcjonalnie - 2 łyżki jogurtu naturalnego


Przygotowanie:
  • Pierś z kurczaka umyj i pokrój na małe kawałki (kosteczkę). Przypraw papryką i przyprawą do kurczaka. Podsmaż na rozgrzanej patelni do momentu nabrania złocistego koloru.
  • Wstaw wodę na makaron.
  • Na 2 patelni (jak nie masz, to mięso wrzuć gdzieś tymczasowo i rób na tej samej umytej patelni) odparuj wodę ze szpinaku - mieszając, aby się nie przypalił. Pod koniec dodaj drobno posiekany czosnek i twaróg. Przypraw (sól, pieprz) i wszystko mieszaj do momentu uzyskania w miarę jednolitej masy. Jeśli chcesz, aby potrawa była mniej sucha - dodaj jogurt i wymieszaj. Wrzuć do tego ugotowany makaron i usmażonego kurczaka. Wymieszaj i podsmaż jeszcze chwilkę. 
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz