czwartek, 15 lutego 2018

Rozgrzewająca herbata na przeziębienie

Utkwiłam w domu.
Z listą leków i zaleceń lekarza wielkości połowy kartki A4.
Nie jestem zwolenniczką łykania tabletek bez opamiętania. Zawsze staram sobie pomóc naturalnymi sposobami. Wkraczają wtedy wszelkiego rodzaju syropy, herbatki, napary z tego, co mam w lodówce. Zioła, cytrusy, imbir, przyprawy korzenne i wiele innych uratowały mnie już nie raz przed grasującymi wirusami, a przy okazji są milion razy smaczniejsze niż to, co oferują nam apteki.

Dziś leczę gardło herbatą z imbirem, pomarańczą, goździkami, miodem i miętą. Wybrałam do tego specjalną herbatę ziołową na gardło z apteki Dbam o zdrowie. Skład całkowicie naturalny: tymianek, koper włoski, anyż, siemię lniane, macierzanka.
Jeśli jednak nie macie takiej herbaty możecie użyć jakąkolwiek inną, waszą ulubioną - czarną, zieloną, ziołową.

Składniki:

  • kubek gorącej herbaty
  • 3 plastry imbiru
  • gruby plaster pomarańczy
  • 6 goździków
  • kilka listków mięty
  • łyżeczka miodu
Przygotowanie:
  • Do świeżo zalanej herbaty dodaj miód, wymieszaj, dodaj pozostałe składniki i zaparz kilka minut pod przykryciem.  (w przypadku czarnej herbaty wyjmij odpowiednio wcześniej torebkę, aby nie była zbyt mocna)

2 komentarze: