poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Durum kebab z kurczakiem

Domowych fast foodów ciąg dalszy. Do kebaba można użyć mięsa mielonego, ja jednak postanowiłam dać pierś z kurczaka. Własny sos czosnkowy i ostry sos chilli dopełniły smaku - kebab wyszedł jak z kebabowni :D, a nawet lepszy, bo przynajmniej wiadomej świeżości i jakości składników. Ostrzegam przed chilli - po posiekaniu dokładnie umyj ręce i nie dotykaj okolic oczu- ja przypadkiem przetarłam i myślałam, że gałki mi eksplodują.

Składniki (na ok 5 kebabów):

  • 2 piersi z kurczaka
  • 1/3 główki kapusty czerwonej (takiej bardziej surówkowej)
  • 1/3 główki kapusty białej/pekińskiej
  • 2 pomidory
  • 3-4 ogórki kiszone
  • 5-6 tortilli pszennych
  • po łyżce: przyprawy do gyrosa,przyprawy do kurczaka, papryki ostrej, czosnku w proszku
sosy:
czosnkowy : 4 ząbki czosnku, 1,5 łyżki majonezu, ok 90g jogurtu naturalnego
ostry: łyżka majonezu, 3 łyżki dobrej jakości keczupu, pół świeżej papryczki chilli/pepperoni

Przygotowanie:
  • Mięso umyj i pokrój w kostkę, przypraw i wymieszaj. Odstaw na ok pół godziny do lodówki.
  • Przygotuj w małych miseczkach sosy - pokrój bardzo drobno czosnek lub przepuść przez praskę i wymieszaj z majonezem i jogurtem. Ostry- chilli umyj i pokrój bardzo drobno (bez pestek - są cholernie ostre), wymieszaj z majonezem i keczupem. Odstaw sosy do przegryzienia na 15-20 minut do lodówki.
  • Umyj i posiekaj drobno obie kapusty. Ogórki pokrój na małą kosteczkę - wymieszaj z kapustą. Opcjonalnie możesz dodać trochę soli. 
  • Pomidory pokrój w plasterki.
  • Mięso smaż na rozgrzanej patelni do momentu uzyskania złocistego koloru. 
  • Umyj patelnię, osusz. Nagrzej. Tortille "podpiecz" na suchej patelni na małym ogniu aż będą wystarczająco ciepłe.
  • Nakładaj na środek placków kolejno kapustę, pomidory, mięso i polej sosami. Zawiń tortillę w rulon. Aby wygodniej się jadło, możesz zawinąć kebaba w folię aluminiową lub papier do pieczenia.
Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz