piątek, 10 maja 2013

Tort z kremem śmietankowo-malinowym

Najprostszy i najsmaczniejszy krem do tortu świata? Krem na bazie śmietanki i zmiksowanych owoców (ja wybrałam maliny). Przepis na biszkopt - najlepszy przepis na biszkopt




Co potrzebujemy (starcza na przełożenie tortu o średnicy 26 cm - u mnie 4 piętrowy):

  • 250g malin (lub innych owoców - jeśli mocno soczyste, warto odsączyć)
  • 400 ml dobrze schłodzonej śmietany kremówki (30 lub 36%)
  • cukier puder - ja daję max 2 łyżki









Przygotowanie:
  • Maliny wrzuć do blendera (jeśli są mrożone - najpierw odmrozić) i zmiksować na masę - papkę, 

  • W misce ubij na sztywno śmietanę, pod koniec dodaj cukier puder i jeszcze ubijaj.
  • Odsącz nadmiar soku z malinowej papki i stopniowo dodaj do masy lekko mieszając.
  • W razie gdy nie masz blendera - podgrzej maliny na małym ogniu, do nich dodaj cukier i wszystko odstaw do lodówki do momentu mocnego schłodzenia - potem dodaj do kremu.
Gdy jest ciepło, warto dodać do śmietany jakiś śmietanfix czy inny specyfik, aby krem się nie rozpuścił.

Do pokrycia tortu  również użyłam ubitej kremówki, ale dodałam do niej rozpuszczoną, ale ostudzoną białą czekoladę. Dodatkowo przekładałam tort świeżymi owocami - bananami, truskawkami, mandarynkami.
Smacznego :) !


A tu najlepszy prezent jaki mogłam dostać na nieszczęsne 20 urodziny :).


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz