niedziela, 12 maja 2013

Deser z brzoskwiniami

Czas było wypróbować jakiś przepis z mojej nowej książki kucharskiej. Jako, że miałam ochotę na coś słodkiego, a w szafie zalegała puszka z brzoskwiniami zrobiłam deser. Osobiście, gdybym miała, zamieniłabym w przepisie brzoskwinie na truskawki, maliny i np jagody. Deser jest dość słodki, toteż zmniejszyłam ilość cukru pudru, zmieniłam też proporcje niektórych składników. Najlepiej jeść mocno schłodzony. Następnym razem pokombinowałabym również z dodaniem alkoholu (można by pomoczyć wcześniej owoce np. w rumie)




Co potrzebujemy?

  • 400 ml śmietany kremówki 30 %
  • puszka brzoskwiń (potrzeba o wiele mniej) - radzę użyć ciekawszych owoców :)
  • 200 ml serka homogenizowanego - najlepiej śmietankowy
  • 2-3 łyżeczki cukru pudru
  • sok z 1 cytryny
  • kilka kruchych ciastek








Przygotowanie:
  • Schłodzoną kremówkę ubij na sztywno - pod koniec dodaj cukier puder i jeszcze chwilkę ubijaj.
  • W drugiej misce zmiksuj serek z sokiem z cytryny do momentu uzyskania jednolitego kremu

  • Wymieszaj delikatnie 2 masy.
  • Rozkrusz ciastka (ja rozgniotłam je tłuczkiem do ziemniaków)
  • Nakładaj do pucharków/kieliszków warstwami kolejno : ciastka,krem,owoce i tak na zmianę :).
Koszt: ok. 10 zł (wychodzi z tego 3-5 deserów)

Smacznego!! :)


Ps: Przekroczono 1000 wyświetleń w ciągu miesiąca blogowania. Cieszy mnie, że interesują was moje zmagania w kuchni :).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz