niedziela, 22 lutego 2015

Delikatny sernik z polewą czekoladową

Sernik stał się już elementem koniecznym w moim domu... niezbyt słodki, a rozpływający się w ustach. Gdy mam ochotę na coś, co zaspokoi mój słodyczowy głód sięgam po czekoladę. Nie ma nic lepszego niż delikatna śmietankowa masa serowa pod mleczną czekoladą.

Składniki:

  • 800 g twarogu dwukrotnie zmielonego
  • 2 całe jajka, 3 białka
  • 300 ml śmietanki 30 %
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 20 g mąki ziemniaczanej
  • 20 g mąki pszennej
  • laska wanilii
spód:
  • 150 g ciastek typu digestive
  • 60 g roztopionego masła
ponadto: 200 g czekolady, 100 ml śmietanki 30%

Przygotowanie:

  • Nagrzej piekarnik do 150 stopni. Na dolnej półce ustaw szerokie naczynie z ciepłą wodą.
  • Masło i rozkruszone ciastka umieść w malakserze - zmiksuj do całkowitego rozdrobnienia. Przyciskając wyłóż ciasteczkami dno tortownicy (ok 24-26cm). Odstaw do schłodzenia do lodówki.
  • Wszystkie składniki na masę umieść w misie i zmiksuj do uzyskania gładkiej konsystencji (tylko do momentu połączenia składników). Wyłóż na schłodzoną masę ciasteczkową. 
  • Piecz przez ok 1-1,5 h. Gotowy sernik powinien być ścięty i sprężysty, ale nie suchy.  Pozostaw do ostudzenia w piekarniku z uchylonymi drzwiczkami. Wystudzony odstaw do lodówki na kilka godzin, najlepiej na noc.
  • Polewa czekoladowa: czekoladę wraz ze śmietanką rozpuść w kąpieli wodnej, dokładnie wymieszaj, wystudź i polej nią gotowe ciasto.
Smacznego!



6 komentarzy:

  1. Miami na 100 pro skorzystam :P
    Zapraszam do mnie http://hopeinmusichim.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Doszedłem do wniosku, że dawno nie jadłem sernika :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. należałoby odzyskać stracony czas ;) polecam przepis... idealny na sernikowe powroty ;)

      Usuń
  3. Wygląda pysznie.:)))
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://gotujzkarolka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń